Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

 Zajecia TEATRALNE z Panią Ewą Gajewską - Jasińską  - założenia

 

GIMNASTYKA WYOBRAŹNI – zajęcia teatralne dla najmłodszych

 

Głównym założeniem zajęć jest pobudzanie wyobraźni dzieci oraz oswajanie ich z  sytuacjami w których mają za zadanie zaprezentować  się przed innymi osobami. Ponadto ćwiczenia pomogą dzieciom uruchamiać twórcze i kreatywne myślenie.

 

Cele ogólne:

 

-wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci

-pobudzanie wyobraźni i kreatywnego myślenia

-nauka pracy w grupie                                                                                                                                            

-tworzenie pokazu teatralnego                                                                                                                                         

-rozbudzanie zainteresowania teatrem

-zachęcanie do twórczych działań

-rozwijanie świadomości i plastyki ruchu .....                                                                                                     

 

Cele szczegółowe:

-ćwiczenie pamięci i rozwijanie pamięci                                                                                                                                               

-poznanie podstawowych terminów związanych z teatrem

-kształtowanie umiejętności użycia gestu, mimiki, celowego ruchu

-oswajanie stresu związanego z prezentowaniem się  

-rozwijanie umiejętności skupiania uwagi 

-nauka współpracy w grupie

 

  Metody pracy:                                                                                                                                                                                     

-metody integracyjne,  

-metody zadaniowe,  

-metody aktywizujące:       

*zabawy integracyjne,              *aktywność ruchowa.     

-metody słowne:

*swobodna rozmowa,  *słuchanie baśni i bajek,   *dialog

 

Formy pracy:                                                                                                                                                                       

-indywidualna     

-grupowa     

 -zabawy improwizacyjne,  

 -inscenizowanie ruchem,                                                                                        

-ćwiczenia w naśladowywaniu,  

-zabawy tematyczne

 

Treści , sposoby realizacji, metody i sposoby działania

 

Lp.

Tematyka zajęć

Cele edukacyjne

Oczekiwane osiągnięcia

Metody i środki realizacji

1.

Poznajmy się”

- ustalenie zasad pracy

-poinformowanie dzieci o tematyce przeprowadzanych zajęć 

-rozpoznanie potrzeb, predyspozycji, oczekiwań i możliwości  dzieci

-dopasowanie treści zajęć do potrzeb uczestników

-nauka piosenki powitalnej

-zabawy integracyjne, ruchowe, teatralizowane

2.

Poznajmy teatr”

-poznanie podstawowych  terminów związanych z teatrem                                               -zapoznanie dzieci z zasadami obowiązującymi w teatrze

-pobudzenie zainteresowania teatrem

-rozwijanie wiedzy na temat teatru

-rozmowa

-prezentacja rekwizytów, elementów kostiumu oraz lalek teatralnych

3.

Lalka teatralna - co to takiego

-zaprezentowanie dzieciom lalek teatralnych

-rozwijanie wiedzy na temat teatru lalek

-rozmowa

-prezentacja różnych rodzajów lalek teatralnych

4.

Zabawy z Panią Wyobraźnią

-rozwijanie wyobraźni, kreatywności

-rozwijanie twórczej postawy oraz ekspresji dziecka

-rozbudzanie twórczego myślenia

-rozwijanie umiejętności

pokazywania własnych pomysłów i wyrażania siebie

-ćwiczenia pobudzające wyobraźnię i kreatywność

-zabawy  ruchowe

-inscenizowanie ruchem

5.

Ćwiczenia podstaw działań scenicznych: pamięci i koncentracji

-rozwijanie umiejętności koncentracji na wykonywanym zadaniu

-rozwijanie pamięci poprzez zapamiętywanie krótkich wierszy

-koncentracja uwagi

-zapamiętywanie tekstu

-ćwiczenia w zapamiętywaniu poleceń

-nauka wierszyków

-zabawy ruchowe

6.

Przygotowywanie pokazu teatralnego

-przygotowanie pokazu

-ruch sceniczny: wykorzystanie niewerbalnych środków wyrazu – ruchy ciała, rąk, mimika, spojrzenie, uśmiech

- zgranie

-budowanie nastroju za pomocą wyrazów dźwiękonaśladowczych

- wspólne tworzenie elementów scenografii

-poczucie przynależności do zespołu

-realizacja powierzonych zadań

-praca w grupie

-ćwiczenia z ruchem, gestem, dźwiękiem

-działania plastyczne

-inscenizacja

- nauka kłaniania się

7.

Baśniowe podróże- czytanie baśni, bajek i bajeczek i wierszyków

-wspólne odgrywanie postaci z bajek

- tworzenie własnych zakończeń opowiadań i bajek

-aktywny udział dzieci

-dzieci skupiają uwagę na odczytywanych i odgrywanych treściach

-użycie rekwizytów oraz elementów kostiumu

-czytanie  baśni z aktywnym udziałem dzieci

 

Literatura:             

 

„Zabawy teatralne w przedszkolu” D. Megrier     

Grupa bawi się i pracuje” Rojewska Jolanta                 

"Gry i zabawy paluszkowe” K.Sąsiadek

„Dla Najmłodszych” Jan Brzechwa  

„Wierszyki 2-latka”           

„12 kolorów” Marcin Brykczyński

„Czarno na białym” Marcin Brykczyński    

Skarbczyk „Zbiór opowiadań, bajek i rymowanek” 2,3,4-latka