Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

 Zajecia TEATRALNE z Panią Ewą Gajewską - Jasińską  - założenia

 

GIMNASTYKA WYOBRAŹNI – zajęcia teatralne dla najmłodszych

 

Głównym założeniem zajęć jest pobudzanie wyobraźni dzieci oraz oswajanie ich z  sytuacjami w których mają za zadanie zaprezentować  się przed innymi osobami. Ponadto ćwiczenia pomogą dzieciom uruchamiać twórcze i kreatywne myślenie.

 

Cele ogólne:

 

-wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci

-pobudzanie wyobraźni i kreatywnego myślenia

-nauka pracy w grupie                                                                                                                                            

-tworzenie pokazu teatralnego                                                                                                                                         

-rozbudzanie zainteresowania teatrem

-zachęcanie do twórczych działań

-rozwijanie świadomości i plastyki ruchu .....                                                                                                     

 

Cele szczegółowe:

-ćwiczenie pamięci i rozwijanie pamięci                                                                                                                                               

-poznanie podstawowych terminów związanych z teatrem

-kształtowanie umiejętności użycia gestu, mimiki, celowego ruchu

-oswajanie stresu związanego z prezentowaniem się  

-rozwijanie umiejętności skupiania uwagi 

-nauka współpracy w grupie

 

  Metody pracy:                                                                                                                                                                                     

-metody integracyjne,  

-metody zadaniowe,  

-metody aktywizujące:       

*zabawy integracyjne,              *aktywność ruchowa.     

-metody słowne:

*swobodna rozmowa,  *słuchanie baśni i bajek,   *dialog

 

Formy pracy:                                                                                                                                                                       

-indywidualna     

-grupowa     

 -zabawy improwizacyjne,  

 -inscenizowanie ruchem,                                                                                        

-ćwiczenia w naśladowywaniu,  

-zabawy tematyczne

 

Treści , sposoby realizacji, metody i sposoby działania

 

Lp.

Tematyka zajęć

Cele edukacyjne

Oczekiwane osiągnięcia

Metody i środki realizacji

1.

Poznajmy się”

- ustalenie zasad pracy

-poinformowanie dzieci o tematyce przeprowadzanych zajęć 

-rozpoznanie potrzeb, predyspozycji, oczekiwań i możliwości  dzieci

-dopasowanie treści zajęć do potrzeb uczestników

-nauka piosenki powitalnej

-zabawy integracyjne, ruchowe, teatralizowane

2.

Poznajmy teatr”

-poznanie podstawowych  terminów związanych z teatrem                                               -zapoznanie dzieci z zasadami obowiązującymi w teatrze

-pobudzenie zainteresowania teatrem

-rozwijanie wiedzy na temat teatru

-rozmowa

-prezentacja rekwizytów, elementów kostiumu oraz lalek teatralnych

3.

Lalka teatralna - co to takiego

-zaprezentowanie dzieciom lalek teatralnych

-rozwijanie wiedzy na temat teatru lalek

-rozmowa

-prezentacja różnych rodzajów lalek teatralnych

4.

Zabawy z Panią Wyobraźnią

-rozwijanie wyobraźni, kreatywności

-rozwijanie twórczej postawy oraz ekspresji dziecka

-rozbudzanie twórczego myślenia

-rozwijanie umiejętności

pokazywania własnych pomysłów i wyrażania siebie

-ćwiczenia pobudzające wyobraźnię i kreatywność

-zabawy  ruchowe

-inscenizowanie ruchem

5.

Ćwiczenia podstaw działań scenicznych: pamięci i koncentracji

-rozwijanie umiejętności koncentracji na wykonywanym zadaniu

-rozwijanie pamięci poprzez zapamiętywanie krótkich wierszy

-koncentracja uwagi

-zapamiętywanie tekstu

-ćwiczenia w zapamiętywaniu poleceń

-nauka wierszyków

-zabawy ruchowe

6.

Przygotowywanie pokazu teatralnego

-przygotowanie pokazu

-ruch sceniczny: wykorzystanie niewerbalnych środków wyrazu – ruchy ciała, rąk, mimika, spojrzenie, uśmiech

- zgranie

-budowanie nastroju za pomocą wyrazów dźwiękonaśladowczych

- wspólne tworzenie elementów scenografii

-poczucie przynależności do zespołu

-realizacja powierzonych zadań

-praca w grupie

-ćwiczenia z ruchem, gestem, dźwiękiem

-działania plastyczne

-inscenizacja

- nauka kłaniania się

7.

Baśniowe podróże- czytanie baśni, bajek i bajeczek i wierszyków

-wspólne odgrywanie postaci z bajek

- tworzenie własnych zakończeń opowiadań i bajek

-aktywny udział dzieci

-dzieci skupiają uwagę na odczytywanych i odgrywanych treściach

-użycie rekwizytów oraz elementów kostiumu

-czytanie  baśni z aktywnym udziałem dzieci

 

Literatura:             

 

„Zabawy teatralne w przedszkolu” D. Megrier     

Grupa bawi się i pracuje” Rojewska Jolanta                 

"Gry i zabawy paluszkowe” K.Sąsiadek

„Dla Najmłodszych” Jan Brzechwa  

„Wierszyki 2-latka”           

„12 kolorów” Marcin Brykczyński

„Czarno na białym” Marcin Brykczyński    

Skarbczyk „Zbiór opowiadań, bajek i rymowanek” 2,3,4-latka

 

 

 

 

 

 

KALENDARZ UROCZYSTOŚCI I IMPREZ W ROKU SZKOLNYM 

2014/2015

 

  • 01 Września – Pierwszy dzień w przedszkolu – Witamy nasze Przedszkolaki.
  • 20 Września – Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Zajęcia integracyjne dla Dzieci i ich rodziców przy muzyce.
  • 14 Października – Dzień Edukacji Narodowej – Dzień Nauczyciela.
  • Październik – Uroczystość Pasowania na Przedszkolaka.
  • 11 Listopada – Poranek z historią Polski – Dzień Niepodległości.
  • 25 Listopada – Światowy Dzień Pluszowego Misia.
  • 30 Listopada – „Andrzejki" w przedszkolu.
  • Listopad-Grudzień – V Edycja Akcji Towarzystwa Nasz Dom pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej – „Góra Grosza".
  • 06 Grudnia- Mikołajki w Przedszkolu.
  • 19 Grudnia - Wieczór Wigilijny, Wieczór Kolęd w Przedszkolu.
  • Styczeń 2015r. – Choinka Noworoczna – Bal Karnawałowy.
  • 21-22 Stycznia – Obchody Dnia Babci i Dziadka. Herbatka i ciasteczka przy nastrojowej muzyce – 5 O‛clock.
  • 14 Lutego – Dzień czerwonego Serduszka – Walentynki w przedszkolu.
  • 08 Marca – Święto Kobiet, Święto Dziewczynek.
  • 10 Marca – Święto Mężczyzn, Święto Chłopców.
  • 21 Marca – Żegnamy Zimę, Witamy Wiosnę- Topienie Marzanny.
  • 01 Kwietnia – Prima Aprilis – Dzień Żartów i Humoru.
  • 03 Kwietnia – Wielkanoc w Przedszkolu.
  • 07 Kwietnia – Światowy Dzień Zdrowia pod hasłem „ W zdrowym ciele, zdrowy duch".
  • 22 Kwietnia – Światowy Dzień Matki Ziemi.
  • 02 Maja i 03 Maja - Poranek z historią Polski – Dzień Flagi RP, Dzień Konstytucji 3 Maja.
  • 09 Maja – Dzień Europy – Dzień Polsko-Angielski w Przedszkolu.
  • 15 Maja- Międzynarodowy Dzień Rodzin – wyjazd integracyjny Przedszkolaków i rodziców na łono natury ( połączenie obchodów Dnia Matki, Dnia Dziecka i Dnia Ojca).
  • 26 Czerwca – Koniec Roku Szkolnego.

Harmonogram zajęć dodatkowych-*pdf

 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent elementum tortor libero, in faucibus sapien tempor id. Suspendisse est augue, gravida non congue in, placerat nec tortor. Vivamus posuere turpis at magna mollis, ut tincidunt tortor vehicula. Aenean placerat malesuada semper. Phasellus condimentum, sapien feugiat auctor auctor, dolor velit dapibus sem, sagittis rutrum massa eros eget tellus. Ut at neque tincidunt, iaculis leo eu, cursus lorem. In pharetra nunc eget tempus varius. Suspendisse sagittis nisl iaculis orci vulputate tristique. Praesent eu velit non felis convallis iaculis sit amet sed nisi. Donec sed odio ut turpis vehicula gravida ac in purus. Donec adipiscing consequat ligula, id interdum ante tincidunt sed. Ut sit amet urna elementum, eleifend ante eu, luctus purus. Quisque tincidunt elit in mi tincidunt tempor.

Czytaj więcej...