PRZEDSZKOLE NIEPUBLICZNE „SŁONECZNE ELFY”ZAJKOWSKA,WOŹNIEWSKI S.C.
Załącznik
do Zarządzenia Nr1/2021/2022
wicedyrektora ds. pedagogicznych Przedszkola Niepublicznego
„Słoneczne Elfy”Zajkowska,Woźniewski s.c.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO ODBYWA SIĘ W GODZ. 8.00 – 13.00
6.30-8.00 – Witamy w przedszkolu. Schodzenie się dzieci do placówki. Zabawy dowolne
dzieci wynikające z własnej aktywności i potrzeb ( m.in. ruchowe, konstrukcyjne,
plastyczne, ze śpiewem, integracyjne, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy i gry
stolikowe, oglądanie książeczek). Zabawy inspirowane przez nauczyciela. Zajęcia z
dziećmi w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.* Zajęcia rewalidacyjne (w
miarę potrzeb).
8.00-8.30 – Zabawy indywidualne lub w małych grupach. Zabawy ruchowe lub ćwiczenia
poranne, ćwiczenia rytmiczne, zabawy integracyjne. Indywidualna pomoc wspomagająca
rozwój dziecka , ćwiczenia ogólnorozwojowe ( np. rozwijające percepcję wzrokową,
słuchową, grafomotorykę). Rozmowy na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci
lub tematy bieżące. Przygotowanie do śniadania – prace porządkowe, czynności
higieniczne i samoobsługowe, pełnienie dyżurów.
8.30-9.00 – Śniadanie. Kształtowanie i doskonalenie umiejętności samodzielnego,
bezpiecznego i estetycznego spożywania posiłku, zwracanie uwagi na jego walory
odżywcze i zdrowotne, wybór oraz możliwości komponowania. Czynności higieniczne
i samoobsługowe po posiłku, prace porządkowe.
9.00-10.15 – Bo przedszkole uczy nas – Zajęcia edukacyjne realizowane według
obowiązujących programów, organizowane przez nauczycieli w sali lub w terenie,także
w języku angielskim, zajęcia z rytmiki, zajęcia z religii (wg potrzeb).
Ćwiczenia gimnastyczne ( dla dzieci starszych). Praca z dziećmi wymagającymi wsparcia
wychowawczego i edukacyjnego, dziećmi zdolnymi, wykazującymi określone
zainteresowania.Przygotowanie do II śniadania-prace porządkowe,czynności
samoobsługowe,pełnienie dyżurów.
10.15-10.30 – II śniadanie. Kształtowanie i doskonalenie umiejętności samodzielnego,
bezpiecznego i estetycznego spożywania posiłku, zwracanie uwagi na jego walory
odżywcze i zdrowotne ,wybór oraz możliwości komponowania. Prace porządkowe,
czynności higieniczne i samoobsługowe po posiłku.
10.30-11.45 – Bo przedszkole bawi nas. Zabawy ( w tym ruchowe) dowolne lub inspirowane
przez nauczyciela na świeżym powietrzu, w terenie. Spacery, wycieczki, zajęcia
sportowe. Obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe. W czasie
niesprzyjającej pogody zabawy dowolne lub inspirowane przez nauczyciele
w sali. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, opowiadań nauczyciela, słuchanie
muzyki, gry i zabawy stolikowe, oglądanie filmów dla dzieci oraz filmów edukacyjnych.
11.45-12.00 – Przygotowanie do obiadu – prace porządkowe, czynności higieniczne i
samoobsługowe,pełnienie dyżurów.
12.00-12.30 – Obiad. Kształtowanie i doskonalenie umiejętności samodzielnego,
bezpiecznego i estetycznego spożywania posiłku, zwracanie uwagi na jego walory
odżywcze i zdrowotne,wybór oraz możliwości komponowania. Prace porządkowe,
czynności higieniczne i samoobsługowe po obiedzie. Przygotowanie do odpoczynku.
12.30-14.00 – Odpoczynek poobiedni – leżakowanie, zajęcia relaksacyjne, słuchanie muzyki
( w tym klasycznej), bajek, baśni, wierszyków, oglądanie książeczek.
Dla dzieci starszych – gry i zabawy stolikowe, zabawy i zajęcia indywidualne
według potrzeb, zainteresowań i zdolności, zabawy dydaktyczne, utrwalanie
poznanych wierszyków i piosenek, praca z książką.
14.00-14.30 – Prace porządkowe i czynności higieniczne oraz samoobsługowe po
odpoczynku i przed posiłkiem,pełnienie dyżurów. Zabawy (w tym ruchowe dowolne lub
inspirowane przez nauczyciela.
14.30-15.00 – Podwieczorek. Kształtowanie i doskonalenie umiejętności samodzielnego,
bezpiecznego i estetycznego spożywania posiłku, zwracanie uwagi na jego walory
odżywcze i zdrowotne ,wybór oraz możliwości komponowania.
15.00-17.30 – Zajęcia dodatkowe. Zajęcia z dziećmi w ramach pomocy psychologiczno-
pedagogicznej*. Zajęcia rewalidacyjne (w miarę potrzeb).Indywidualna praca z dziećmi
wspierająca ich rozwój. Spacery. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu lub w sali
( w zależności od pogody). Zabawy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Kontakty
nauczyciela z rodzicami – informowanie rodziców o przebiegu dnia i postępach dzieci.
Rozchodzenie się Dzieci do domów.
Bo w przedszkolu miło płynie czas ... .
*Zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną
Ramowy rozkład dnia może ulec zmianie w związku z wyjściem Wychowanków poza teren przedszkola, zadaniami specjalnymi, uroczystościami, imprezami, warunkami pogodowymi, nieprzewidzianymi okolicznościami.